Antwoorden op veelgestelde vragen aan FoodExplore


Aanbiedingen en acties

Goedkoop voor groepen. Graag heet FoodExplore groepen welkom. Het gezellige en grote restaurant leent er zich goed voor. Vooraf melden dat er een groep aankomt en dan is een fijne korting. Betaling gebeurt natuurlijk voor de hele groep in een keer.

Bij een arrangement voor 3 of 4 uur:
•   30+ personen       5% korting
•   50+ personen   7,5% korting
•   100+ personen   10% korting

Lang leve de jarige! Verjaardag vieren bij FoodExplore is extra feestelijk. Voor volwassenen. En zeker ook voor kinderfeestjes, want voor hen is er volop vertier. Op de heugelijke dag is het vertoon van een legitimatiebewijs goed voor een fijne korting. In gezelschap van drie betalende volwassenen eet de jarige gratis. Ook wie met minder mensen komt, betaalt minder. En in je eentje heb je toch nog 25% korting. 

Achteraf melden dat er iemand jarig is, is restitutie helaas niet mogelijk. Wel krijgt u een cadeaubon van ons voor een volgend keer. 

Allergie / ziektes / maagverkleining

Gasten die alleen sondevoeding nemen, mogen op vertoon van een doktersbrief aantonen dat ze niks kunnen eten. Zij mogen uiteraard gratis naar binnen. Zonder doktersbrief geven wij helaas deze korting niet, hierop wordt geen uitzondering gemaakt.

Voor mensen die een maagverkleining hebben krijgen op vertoon van een gastric bypass € 5,- korting bij binnenkomst.

 

Onze koks zijn niet getraind om een glutenvrij of lactosevrij dieet te bereiden, en kruisbesmetting tussen de 20 keukens is niet uit te sluiten. Hoe graag wij ook aan de wensen van de gasten willen voldoen, raden wij gasten met een gluten,- lactoseintolerantie af om bij FoodExplore te dineren.

Bij een minder acute variant van gluten of lactose allergie zijn er wel opties, echter zijn deze niet uitgebreid. Deze worden met allergiebordjes aangegeven, waar de allergenen op vermeld staan.

Bereikbaarheid

Rolstoelvriendelijk. Een handicap hoeft geen probleem te vormen. Er is een lift vanaf het parkeerdek die tot sluitingstijd open is. Kleine busjes – tot twee meter hoog – kunnen er komen. De gangpaden in het restaurant zijn breed. Met rolstoel of rollator is alles goed bereikbaar. Op een enkele uitzondering na is alles gelijkvloers of zijn er makkelijke hellingen. Bovendien zijn behulpzame medewerkers altijd in de buurt. Uiteraard is er ook een mindervaliden toilet.

Plezierig parkeren. Je kunt er goed met de auto komen. Op het dak van het restaurant is volop parkeerplek. Hertogswetering 195, 3543 AS Utrecht. Neem ingang P1 (rode zone). De eerste twee uur parkeren is gratis. Daarna kost het 50 cent per halfuur. (Parkeer betalen kan gedaan worden op de parkeerdek met een pinpas). Wij zijn zelf op de 1st verdieping.

Bijboeken

Het is gebruikelijk om bij de receptie de keuze al te maken. In het weekend doen wij helaas niet aan tijd bijboeken wegens de drukte. Doordeweekse dag zou eventueel nog kunnen wanneer het niet druk is (informeer dit bij receptie bij binnenkomst of het mogelijk is).

Bijzonderheden

Om teleurstellingen te voorkomen op feestdagen zijn wij geneigd om heel strak met planning om te gaan door de drukte qua 2e ronde.

Daarom zal op feestdagen de tijden gehanteerd worden waarop u gereserveerd heeft. En niet de tijd dat u naar binnen gaat om te beginnen.

Wij vragen daarom ook of alle gasten wat eerder willen arriveren zodat iedereen op tijd binnen kunnen gaan en rekening willen houden met eventuele lange wachtrijen bij de receptie.

Om lange wachtrijen te voorkomen vragen wij ook aan iedereen het geld van te voren te verzamelen en in 1 keer door 1 persoon te laten betalen.

Tip: als u helemaal niet in de wachtrij wilt staan mag u ook vooraf betalen op een andere dag voordat u komt eten.

 

Wij proberen altijd ons best te doen om de tafel op tijd gereed te hebben. Daarvoor vragen wij altijd of de gasten op tijd willen komen. Bij te vroeg komen kan zijn dat de tafel nog niet klaar voor gebruik is. Of als u te laat komt kan het zijn dat de tafel weggegeven worden. Wij hanteren hierbij een 30 minuten regel waarbij wij de tafel voor u vasthouden. Daarna wordt het beschouwen als no-show. 

Kleine wijzigingen kunnen nog doorgegeven worden op dezelfde dag tot 13:00. Daarna is er een kans dat wij de telefoon niet meer opnemen waardoor u de wijziging niet meer kunt doorgeven. 

Let op! Op feestdagen wordt de tafel voor maximaal 15 minuten vast gehouden voordat het wordt weggegeven. 

 

Jazeker! Wij zijn alle dagen in het jaar open. Ook op oudjaarsavond zijn wij tot 20:00 uur open.

 

Om ervoor te zorgen dat wij zo min mogelijk gasten teleurstellen omdat wij geen zitplaatsen hebben geven wij het aantal zitplaatsen aan mensen die ook maar zoveel gereserveerd hebben en voor gaan betalen. Aan het woordje “misschien” doen wij helaas niet aan. Als u een grotere tafel wenst omdat u denkt dat er “misschien” meer mensen bij komt dan zal u ook gelijk vooraf voor deze mensen moeten afrekenen. Restitutie is hierbij ook niet mogelijk. Als u niet wilt riskeren dat u voor mensen betaald die “misschien” niet komen dan kunt u ervoor kiezen om de tafelgrootte te krijgen van het aantal waar u zeker van bent. En mochten de extra mensen toch nog komen dan kunt u stoelen aanschuiven.

Helaas is het niet mogelijk om bij ons alleen te komen drinken. Zodra u naar binnen wilt dan is betaling van minimaal 2 uur vereist. Ook al gaat u niet eten.

Wij hebben een groot wachtruimte voor de receptie waar u op de gehele groep kunt wachten. Mocht u toch eerder naar binnen willen gaan dan dient u voor de gehele gezelschap eerst te betalen. Waarnaar ook de tijd in zal gaan voor het gehele gezelschap. Hierin wordt geen uitzondering gemaakt ook al begint u dan nog niet met eten. Zonder betaling wordt er niemand door gelaten.

Airconditioner hebben wij zeker in huis om de temperatuur koel te houden zodat u lekker bij ons van het eten kunt genieten.

Feestdagen

Bij FoodExplore tellen de volgende dagen mee als feestdagen.

Nieuwjaarsdag, valentijnsdag, paasdagen, hemelvaartsdag, pinksteren, sinterklaas en kerstdagen.

Op feestdagen hanteren wij weekendtarieven. Op kerstdagen zijn er speciale tarieven aan verbonden. 

 

Halal

Naast de halal kip hebben wij een groot assortiment aan vis en groente gerechten waaruit u kunt kiezen.

FoodExplore is geen Halal restaurant, wel levert onze kipleverancier Halal kip. Het is alleen niet altijd mogelijk om alle producten halal te bereiden. Graag hiervoor uw begrip.

Rekening

Wij accepteren alleen onze eigen FoodExplore cadeaubonnen. VVV-cadeaucheques, Dinnercheques of andere cadeaubonnen kunnen niet bij ons worden ingeruild.
Bij FoodExplore betaal je contact of met pin (Maestro). FoodExplore accepteert geen betaling met creditcards als Visacard, Mastercard of AmericanExpress.

Facturen mogen eventueel ook achteraf als vooraf niet lukt. Om factuur achteraf te krijgen moet er schriftelijk via mail gemeld worden. Bij binnenkomst moet ook de volgende stukken aangeleverd worden. Van 1 dezelfde persoon:

-Kopie ID voor en achterkant

-Visitekaartje met naam en functie en bedrijfsgegevens

-Handtekening op factuur

Let op! Er wordt dezelfde aantal personen op de rekening gezet als er gereserveerd is ook al komt u met minder tenzij u 48uur ervoor schriftelijk via mail het meld. Bij meer opkomst wordt deze ook op factuur bijgeteld.

Op rekening betaalde facturen doen wij helaas niet aan restitutie tenzij u 48 uur ervoor schriftelijk via mail doorgegeven heeft. Dit is in verband met personeelskosten en inkoopkosten die wij extra maken. 

Alle facturen dienen voordat u komt eten bij ons al voldaan te worden. De aanvraag mag u doen om een mail naar info@foodexplore.nl te sturen dat u het op factuur wilt. Vermeld hierbij de bedrijfsgegevens (factuur adres), welk datum en tijd u wilt komen eten, hoeveel personen op het factuur moet staan en welk arrangement u wilt nemen.

U zult binnen 48uur reactie ontvangen met het factuur.

Om wachtrijen bij ontvangst te beperken, is het niet mogelijk apart af te rekenen, onze voorkeur gaat uit naar één gezamenlijke rekening per reservering/tafel/gezelschap. Indien het te druk is tijdens de weekenden en/of feestdagen, dan behouden wij het recht apart afrekenen niet toe te passen!

Tarieven in 2019?

Om de kwaliteit van het eten en service hoog te houden wijzigen onze tarieven per 1 januari 2019 naar:

MA – DO 2uur MA – DO 3uur VR – ZO 2uur VR – ZO 3uur
Volwassenen € 31,50 € 36,50 € 34,50 € 39,50
0 – 2 Gratis* / € 2,- Gratis* / € 2,- Gratis* / € 2,- Gratis* / € 2,-
3 – 7 € 12,50 € 14,50 € 15,50 € 17,50
8 – 11 € 15,50 € 17,50 € 18,50 € 20,50

 

*kinderwagen is gratis

 

Voor grote groepen die graag een 4de uur bij willen betalen € 4,- per persoon erbij. Dit is vooraf beslissen bij reserveren of bij betalen aan de receptie (indien mogelijk).

Let op! Achteraf bijboeken doen wij vanaf 1 januari 2019 niet meer de tijdsduur moet bekend zijn bij betaling aan de receptie of bij reservering.

 

Daily Specials – 2uur

Maandag // B2B wordt € 28,50

Dinsdag // Senior 65+ wordt € 26,50

Woensdag // Kids wordt € 11,50

 

Voor andere prijswijzigingen zoals sterke drank kunt u bij onze bar terecht voor de prijzenlijst vanaf 1 januari 2019.

 

 

Load More