FAQ
Veelgestelde vragen
Acties en aanbiedingen
Lang leve de jarige! Verjaardag vieren bij FoodExplore is extra feestelijk. Voor volwassenen. En zeker ook voor kinderfeestjes, want voor hen is er volop vertier. Op de heugelijke dag is het vertoon van een legitimatiebewijs/rijbewijs goed voor een fijne korting. In gezelschap van drie betalende volwassenen eet de jarige gratis. Ook wie met minder mensen komt, betaalt minder. En in je eentje heb je toch nog 25% korting. Voor kinderen geldt dat ze jarig gratis mee eten bij minimaal 1 betalende volwassenen. Klik hier voor de actuele voorwaarden. *Restitutie is niet mogelijk wanneer u dit achteraf meldt.
Goedkoop voor groepen. FoodExplore verwelkomt graag groepen. Het gezellige en grote restaurant leent zich hier goed voor. Geef vooraf even door dat er een groep aankomt en dan is er een mooie korting. Betaling geschiedt uiteraard voor de hele groep in één keer. Bij een arrangement voor 3 of 4 uur: 30+ personen genieten van 5% korting, 50+ personen genieten van 7,5% korting of 100+ personen genieten van 10% korting. *Niet cumuleerbaar met andere acties/acties.
Allergie / ziektes / maagverkleining
Gasten die alleen sondevoeding nemen, mogen op vertoon van een doktersbrief aantonen dat ze niks kunnen eten. Zij mogen uiteraard gratis naar binnen. Zonder doktersbrief geven wij helaas deze korting niet, hierop wordt geen uitzondering gemaakt.
Gasten met een maagverkleining of gastric bypass krijgen op vertoon van een recente doktersbrief of pas € 5,- korting bij binnenkomst. (maximaal 1 jaar oud)
Onze koks zijn niet getraind om een glutenvrij of lactosevrij dieet te bereiden, en kruisbesmetting tussen de 20 keukens is niet uit te sluiten. Hoe graag wij ook aan de wensen van de gasten willen voldoen, raden wij gasten met een gluten,- lactoseintolerantie af om bij FoodExplore te dineren. Bij een minder acute variant van gluten of lactose allergie zijn er wel opties, echter zijn deze niet uitgebreid. Deze worden met allergiebordjes aangegeven, waar de allergenen op vermeld staan.
Bereikbaarheid
Rolstoelvriendelijk. Een handicap hoeft geen probleem te vormen. Er is een lift vanaf het parkeerdek die tot sluitingstijd open is. Kleine busjes – tot twee meter hoog – kunnen er komen. De gangpaden in het restaurant zijn breed. Met rolstoel of rollator is alles goed bereikbaar. Op een enkele uitzondering na is alles gelijkvloers of zijn er makkelijke hellingen. Bovendien zijn behulpzame medewerkers altijd in de buurt. Uiteraard is er ook een mindervaliden toilet.
Plezierig parkeren. Je kunt er goed met de auto komen. Op het dak van het restaurant is volop parkeerplek. Hertogswetering 195, 3543 AS Utrecht. Neem ingang P1 (rode zone). De eerste twee uur parkeren is gratis. Daarna kost het 1 euro per uur. (Parkeren kan worden betaald op het parkeerdek van The Wall met een pinpas). Wij zijn te vinden op de 1st verdieping.
Bijboeken
Het is gebruikelijk om bij de receptie de keuze al te maken. In het weekend is het niet mogelijk aan tijd bij te boeken wegens de drukte. Doordeweekse is dit mogelijk afhankelijk van drukte (informeer hiervoor bij receptie bij binnenkomst). Let er ook op dat het achteraf bijboeken meer kost dan dat u vooraf al de keuze maakt. (8 euro per uur per persoon achteraf bijboeken)
Bijzonderheden
Kinderen moeten onder toezicht zijn van minimaal 1 begeleider boven de 18 om toegang te krijgen.
Feestje vieren bij FoodExplore is toegestaan. U kunt tegen een toeslag een vuurwerkfonteintje aanschaffen bij de bar (op dit moment niet beschikbaar). Tafel versieren mag op eigen initiatief, mits deze al beschikbaar is. Gebruik van confetti of glitters is niet toegestaan in ons restaurant. Hiervoor wordt € 25,- in rekening gebracht i.v.m. schoonmaak. Mocht u iets anders willen meenemen of gebruiken, vraag even voor de zekerheid aan het personeel of het is toegestaan.
Wij proberen altijd ons best te doen om de tafel op tijd gereed te hebben. Daarvoor vragen wij altijd of de gasten op tijd willen komen. Bij te vroeg komen kan zijn dat de tafel nog niet klaar voor gebruik is. Of als u te laat komt kan het zijn dat de tafel weggegeven worden. Wij hanteren hierbij een 30 minuten regel waarbij wij de tafel voor u vasthouden. Daarna wordt het beschouwd als no-show. Kleine wijzigingen kunnen nog doorgegeven worden op dezelfde dag tot 13:00. Daarna is er een kans dat wij de telefoon niet meer opnemen waardoor u de wijziging niet meer kunt doorgeven. Let op! Op feestdagen wordt de tafel voor maximaal 15 minuten vast gehouden voordat het wordt weggegeven.
Jazeker! Wij zijn alle dagen in het jaar open. Ook op oudjaarsavond zijn wij tot 20:00 uur open.
Om ervoor te zorgen dat wij zo min mogelijk gasten teleurstellen omdat wij geen zitplaatsen hebben geven wij het aantal zitplaatsen aan mensen die ook maar zoveel gereserveerd hebben en voor gaan betalen. Aan het woordje “misschien” doen wij helaas niet aan. Als u een grotere tafel wenst omdat u denkt dat er “misschien” meer mensen bij komen dan zal u ook gelijk vooraf voor deze mensen moeten afrekenen. Restitutie is niet mogelijk. Als u niet wilt riskeren dat u voor mensen betaalt die “misschien” niet komen dan kunt u ervoor kiezen om de tafelgrootte te krijgen van het aantal waar u zeker van bent. En mochten de extra mensen toch nog komen dan kunt u stoelen aanschuiven.
Het is niet mogelijk om bij ons alleen te komen drinken. De entreeprijs is gelijk aan een 2-uurs arrangement, ook indien u niets nuttigt.
Wij hebben een groot wachtruimte voor de receptie waar u op de gehele groep kunt wachten. Mocht u toch eerder naar binnen willen gaan dan dient u voor het gehele gezelschap eerst te betalen. Waarna ook de arrangementstijd in zal gaan voor het gehele gezelschap. Hierin wordt geen uitzondering gemaakt ook al begint u dan nog niet met eten. Zonder betaling is entree niet mogelijk.
Airconditioner hebben wij zeker in huis om de temperatuur koel te houden zodat u lekker bij ons van het eten kunt genieten.
Huisdieren zijn niet toegestaan in het restaurant wegens allergie en open keukens.
Feestdagen
Om teleurstellingen te voorkomen op feestdagen zijn wij geneigd om heel strak met planning om te gaan door de drukte qua 2e ronde. Daarom zal op feestdagen de tijden gehanteerd worden waarop u gereserveerd heeft. En niet de tijd dat u naar binnen gaat om te beginnen. Wij vragen daarom ook of alle gasten wat eerder willen arriveren zodat iedereen op tijd binnen kan gaan en rekening wil houden met eventuele lange wachtrijen bij de receptie. Om lange wachtrijen te voorkomen vragen wij ook aan iedereen het geld van te voren te verzamelen en in 1 keer door 1 persoon te laten betalen.
Bij FoodExplore tellen de volgende dagen mee als feestdagen. Nieuwjaar, Valentijn, Pasen, Moederdag, Vaderdag, Koningsdag, Hemelvaart, Pinksteren en Sinterklaas. Op feestdagen hanteren wij weekendtarieven. Op Kerstdagen zijn er kersttarieven van toepassing.
Halal
Naast de Halal kip hebben wij een groot assortiment aan vis en groente gerechten waaruit u kunt kiezen.
FoodExplore is geen Halal restaurant, wel levert onze kipleverancier Halal kip. De koks zijn niet getraind om een Halal dieet te bereiden. Graag hiervoor uw begrip.
Rekening/Betalingen
Wij accepteren alleen onze eigen FoodExplore cadeaubonnen. VVV-cadeaucheques, Dinnercheques of andere cadeaubonnen kunnen niet bij ons worden ingeruild.
Bij FoodExplore betaal je contant of met pin (Maestro/VPay). FoodExplore accepteert geen betaling met creditcards als Visacard, MasterCard of AmericanExpress.
Alleen voor bedrijven is het bij ons mogelijk een factuur vooraf te ontvangen. Dit houdt in dat de factuur vóór het dineruitje dient te zijn voldaan. Mocht het blijken dat de factuur bij aanvang nog niet is voldaan, dan blijft er nog enkel de optie over om het bedrag ter plekke te voldoen met PIN en/of contant. Dien daarom tijdig uw aanvraag in om teleurstellingen te voorkomen.
Om in aanmerking te komen voor een factuur vooraf, dient u via uw bedrijfsmail een aanvraag te sturen naar info@foodexplore.nl met uw reservering- en factuurgegevens (Tenaamstelling, factuurmailadres en kostenplaats). Let op! Met deze optie kunt u niet in aanmerking komen voor geldrestitutie.
Zoals u ook in het vorige kopje kunt lezen, kunt u met een factuur vooraf niet in aanmerking komen voor geldrestitutie. Mocht het blijken dat er teveel was betaald, dan zult u het teveel betaalde bedrag uitgekeerd krijgen in de vorm van een tegoedbon.
Om wachtrijen bij ontvangst te beperken, is het niet mogelijk apart af te rekenen, onze voorkeur gaat uit naar één gezamenlijke rekening per reservering/tafel/gezelschap. Indien het te druk is tijdens de weekenden en/of feestdagen, dan behouden wij het recht apart afrekenen niet toe te passen!
Tarieven in 2024
U betaalt voor een zitplaats in het restaurant, om gebruik te mogen maken van al ons aanbod aan gerechten en producten. Wij werken hier dagelijks met verse producten waardoor het aanbod afwisselend kan zijn en dus niet altijd hetzelfde product aanwezig is. Het kan zelfs zo zijn dat de aanbod in de middag al anders is dan in de avond. Bij ons geldt de regel OP = OP.
Jaarlijks stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Dat heeft ook effect op onze kosten, waardoor de tarieven om te dineren aan verandering onderhevig zijn. De actuele tarieven zijn hier in te zien. Klik hier voor de prijzen van 1 januari 2025