FAQ

Kan ik mijn verjaardag vieren bij FoodExplore?

Lang leve de jarige! Een verjaardag vieren bij FoodExplore is extra feestelijk. Op de dag zelf krijgt de jarige, na het tonen van een legitimatiebewijs of rijbewijs, een mooie korting cadeau.Komt u met drie regulier betalende volwassenen mee? Dan eet de jarige (vanaf 12 jaar) gratis.Met een kleinere groep krijgt de jarige nog steeds een leuke korting. En komt u alleen, dan ontvangt u 25% korting op het bezoek.Voor kinderen tot en met 11 jaar geldt dat er per jarig kind minstens één regulier betalende volwassene aanwezig moet zijn.

Klik hier voor de actuele voorwaarden. Let op: wordt de verjaardag achteraf gemeld, dan is restitutie niet mogelijk.

Kunnen groepen voordelig terecht?

FoodExplore verwelkomt groepen graag. Ons ruime en gezellige restaurant leent zich hier perfect voor. Laat vooraf even weten dat u met een groep komt en profiteer van een mooie korting. Bij arrangementen van drie of vier uur geldt een groepskorting: Vanaf 30+ personen: 5% korting, vanaf 50+ personen: 7,5% korting, vanaf 100+ personen: 10% korting. De betaling vindt plaats voor de hele groep in één keer. Niet te combineren met andere acties of aanbiedingen.

Kan ik terecht als ik uitsluitend sondevoeding gebruik?

Gasten die uitsluitend sondevoeding gebruiken kunnen op vertoon van een doktersverklaring laten zien dat zij niet kunnen eten. In dat geval mogen zij gratis naar binnen. Zonder doktersverklaring kunnen wij deze regeling helaas niet toepassen en wordt er geen uitzondering gemaakt.

Krijg ik korting bij een maagverkleining?

Gasten met een maagverkleining of gastric bypass ontvangen bij binnenkomst €5,- korting op vertoon van een recente doktersverklaring of pas.

Kan ik komen eten als ik een allergie heb?

Wij werken met twintig verschillende wereldkeukens. Daardoor kunnen we helaas niet garanderen dat er geen sprake is van kruisbesmetting. Ook zijn onze koks niet speciaal opgeleid om volledig gluten- of lactosevrije gerechten te bereiden. Heeft u een strenge of acute gluten- of lactose-intolerantie, dan raden we een bezoek aan FoodExplore af. We willen graag eerlijk zijn over wat we wel en niet kunnen bieden. Bij een mildere vorm van gluten- of lactosegevoeligheid zijn er wel mogelijkheden. Deze gerechten zijn beperkt, maar duidelijk herkenbaar door de allergiebordjes waarop alle allergenen staan vermeld.

Is jullie restaurant rolstoelvriendelijk?

FoodExplore is voor iedereen goed toegankelijk. Vanaf het parkeerdek kunt u met de lift naar het restaurant. Deze lift is tot sluitingstijd in gebruik. Kleine busjes tot twee meter hoog kunnen zonder problemen parkeren. Binnen zijn de gangpaden ruim en is vrijwel alles gelijkvloers of bereikbaar via een lichte helling. Met een rolstoel of rollator kunt u zich hier makkelijk en comfortabel bewegen. Onze medewerkers helpen graag waar nodig en staan altijd voor u klaar. Natuurlijk is er ook een mindervaliden toilet aanwezig.

Hoe zit het met parkeren?

U kunt FoodExplore makkelijk met de auto bereiken. Op het dak van het restaurant is volop parkeergelegenheid. Voer Hertogswetering 195, 3543 AS Utrecht in en neem ingang P1 (rode zone). De eerste twee uur parkeert u gratis. Daarna geldt een tarief van €2,50 per uur. Betalen kan eenvoudig bij de slagboom van The Wall met een pinpas. Vanaf het parkeerdek bereikt u FoodExplore via de lift naar de eerste verdieping.

Mag ik achteraf een uur bijboeken?

Het is gebruikelijk om bij de receptie direct uw keuze te maken. In het weekend is het niet mogelijk om extra tijd bij te boeken vanwege de drukte. Doordeweeks kan dit soms wel, afhankelijk van de bezetting. Vraag hier bij binnenkomst gerust naar. Houd er rekening mee dat achteraf bijboeken duurder is dan vooraf kiezen. Het tarief hiervoor bedraagt €8,- per uur per persoon.

Mogen kinderen zonder ouderlijk toezicht bij FoodExplore komen eten?

Kinderen krijgen alleen toegang onder toezicht van minimaal één begeleider van 18 jaar of ouder.

Mag ik een feestje vieren bij FoodExplore?

Een feestje vieren bij FoodExplore is zeker mogelijk. U mag uw tafel zelf versieren, als deze al beschikbaar is. Het gebruik van confetti of glitters is niet toegestaan. Doet u dit toch, dan wordt er €25,- in rekening gebracht voor de schoonmaak. Wilt u iets anders meenemen of gebruiken voor uw feestje? Vraag het voor de zekerheid aan onze medewerkers. Zij denken graag met u mee.

Wat als wij eerder of later komen dan gereserveerd?

We vragen onze gasten om op tijd te komen. Als u te vroeg arriveert, kan de tafel nog niet klaar zijn. Komt u te laat, dan kunnen we de tafel aan andere gasten geven. We houden uw tafel 30 minuten vast. Daarna geldt het als no-show en kan de tafel worden weggegeven. Kleine wijzigingen kunt u op de dag zelf doorgeven tot 13.00 uur. Let op: tijdens feestdagen houden we tafels maximaal 15 minuten vast.

Zijn jullie geopend op 31 december (oudejaarsavond)?

Jazeker. Wij zijn het hele jaar geopend. Ook op oudejaarsavond kunt u bij ons terecht, tot 20.00 uur.

Kunnen er later nog extra gasten uitsluiten?

Om iedereen prettig te kunnen ontvangen, houden we zitplaatsen vrij op basis van het aantal personen dat vooraf is gereserveerd. We kunnen daarom niet uitgaan van gasten die misschien meekomen. Wilt u zekerheid voor extra gasten? Boek deze plaatsen dan vooraf mee. Restitutie is niet mogelijk. Reserveert u liever alleen voor het aantal personen waarvan u zeker bent? Dat kan. Komen er later toch extra mensen mee, dan kijken we graag of we stoelen kunnen bijplaatsen, als de ruimte dat toelaat.

Kan ik mijn vrienden opzoeken bij FoodExplore?

Het is niet mogelijk om bij ons alleen iets te komen drinken. Bij binnenkomst geldt altijd het tarief van een twee uur durend arrangement, ook als u niets eet of drinkt.

Wat als onze groep op verschillende tijden arriveert?

Voor de receptie is een ruime wachtruimte waar u comfortabel op de rest van uw gezelschap kunt wachten. Wilt u toch alvast naar binnen, dan kan dat, maar dan moet er eerst voor het hele gezelschap worden afgerekend. Vanaf dat moment gaat ook de arrangementstijd voor de volledige groep in. Zonder betaling is entree helaas niet mogelijk.

Hebben jullie airco in het restaurant?

We hebben airconditioning in het restaurant, zodat de temperatuur prettig blijft en kunt genieten van uw bezoek.

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren zijn helaas niet toegestaan in het restaurant, in verband met allergieën en onze open keukens.

Hoe werkt een bezoek tijdens de feestdagen?

Tijdens de feestdagen is het extra druk en werken we met een strakke planning om iedereen een fijne ervaring te bieden. Daarom hanteren we de tijden waarvoor u heeft gereserveerd. We willen u vriendelijk vragen om iets eerder aanwezig te zijn, zodat we alle gasten tijdig kunnen verwelkomen en wachtrijen bij de receptie zoveel mogelijk beperken.

Om de doorstroming te versnellen verzoeken wij u om het bedrag vooraf binnen de groep te verzamelen en dit door één persoon te laten voldoen. Zo helpen we samen om de ontvangst soepel en prettig te laten verlopen.

Welke dagen gelden als feestdagen?

Bij FoodExplore beschouwen we de volgende dagen als feestdagen: Nieuwjaar, Valentijn, Pasen, Moederdag, Vaderdag, Koningsdag, Hemelvaart, Pinksteren en Sinterklaas. Op deze dagen hanteren wij onze weekendtarieven. Voor Eerste en Tweede Kerstdaggelden onze kersttarieven.

Hoe reserveer ik voor grote groepen en op feestdagen?

Reserveringen voor feestdagen groepen tot en met 30 personen kunt u direct online maken op deze pagina. Wilt u reserveren voor een groep van meer dan 30 personen? Vul dan het formulier in. Uw reservering is pas definitief zodra u een schriftelijke bevestiging van ons heeft ontvangen.

Wat mag ik eten als ik halal eet?

FoodExplore is geen halal restaurant. Onze kipleverancier levert wel halal kip, waardoor u bij ons halal kip kunt eten. Daarnaast is er een ruim aanbod aan vis- en groentegerechten waaruit u kunt kiezen. Houd er rekening mee dat onze koks niet getraind zijn om een volledig halal dieet te bereiden.

Accepteert FoodExplore cadeaubonnen?

We accepteren alleen onze eigen FoodExplore-cadeaubonnen. VVV-bonnen, dinercheques en andere cadeaubonnen kunnen helaas niet worden gebruikt.

Welke betaalmiddelen accepteert FoodExplore

Bij FoodExplore betaalt u contant of met pin (Maestro/VPay). FoodExplore accepteert geen betaling met creditcards als Visacard, MasterCard of AmericanExpress.

Is het mogelijk om op factuur te dineren?

Alleen bedrijven kunnen bij ons op factuur dineren. Deze factuur moet voor aanvang zijn voldaan. Is de betaling bij aanvang nog niet binnen, dan kunt u het bedrag alleen ter plekke voldoen met pin of contant. Dien uw aanvraag tijdig in om teleurstellingen te voorkomen. Wilt u gebruikmaken van betalen op factuur? Stuur dan via uw bedrijfsmail een aanvraag naar [email protected]l met uw reservering- en factuurgegevens (Tenaamstelling, e-mailadres en eventuele kostenplaats). Let op: bij deze betaaloptie is geen restitutie mogelijk.

Wat als we met minder gasten komen dan gefactureerd?

Restitutie is niet mogelijk bij vooraf betalen op factuur.  Wanneer er uiteindelijk minder gasten aanwezig zijn dan waarvoor is betaald, ontvangt u het te veel betaalde bedrag als tegoedbon.

Kan er apart afgerekend worden?

Om wachtrijen bij de ontvangst te voorkomen, is apart afrekenen niet mogelijk. We werken daarom met één gezamenlijke betaling per reservering of tafel.

Waar betaal ik voor?

U betaalt voor een zitplaats in het restaurant en daarmee voor toegang tot al onze gerechten en producten. We werken dagelijks met verse ingrediënten. Hierdoor kan het aanbod variëren. Het kan voorkomen dat het aanbod in de middag anders is dan in de avond. Bij ons geldt: OP=OP.

Hoe zit het met tariefwijzigingen?

 In Nederland stijgen de prijzen jaarlijks door inflatie. Dit heeft ook invloed op onze inkoop- en bedrijfskosten. Daardoor kunnen onze dinerprijzen soms wijzigen. De meest actuele tarieven vindt u hier.